Weronika Herbet-Homenda oraz Katarzyna Racka dla Prawo.pl

Ponad rok minął od implementacji przepisów unijnej dyrektywy Omnibus w Polsce. Czas ten był okresem intensywnych działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mających na celu edukację zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów.  Urząd wydał również obszerne wytyczne dotyczące sposobu oznaczania najniższej ceny z ostatnich 30 dni. Praktyka pokazuje jednak, że wielu przedsiębiorców wciąż oznacza ceny nieprawidłowo – i to zarówno w sklepach stacjonarnych, internetowych, jak i usługach innego rodzaju. ⚖

Nieprawidłowości te mogą być odzwierciedleniem nie tylko brakującej świadomości, ale również rozszerzonego katalogu obowiązków nałożonych przez polskiego ustawodawcę w stosunku do unijnej dyrektywy.

Więcej w artykule poniżej👇
https://lnkd.in/deYzkapk