馃洅E 鈥 commerce pod szczeg贸lnym nadzorem UOKiK 鈥 Co ka偶dy przedsi臋biorca wiedzie膰 powinien?

W ostatnich miesi膮cach Prezes Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsument贸w zintensyfikowa艂 swoje dzia艂ania, koncentruj膮c si臋 zw艂aszcza na sektorze
e-commerce.

Nasze ekspertki Katarzyna Racka oraz Weronika Herbet-Homenda na 艂amach Rzeczpospolitej prezentuj膮 kluczowe tematy, kt贸re warto wzi膮膰 pod uwag臋, aby unikn膮膰 zarzutu naruszenia interes贸w konsument贸w.

  • Zmiany w oznaczaniu cen – od 1 stycznia 2023 r. nale偶y wyra藕nie informowa膰 o najni偶szej cenie produktu z 30 dni przed obni偶k膮.
  • Koniec „taryfy ulgowej” dla promocji – UOKiK zaostrza nadz贸r nad promocjami wi膮zanymi, lojalno艣ciowymi i warunkowymi.
  • Weryfikacja opinii konsumenckich – Przedsi臋biorcy musz膮 informowa膰, czy opinie o produktach i us艂ugach s膮 weryfikowane.
  • Dark patterns na celowniku czyli manipulacyjne techniki wp艂ywaj膮ce na decyzje klient贸w, jak „drip pricing” czy automatyczne dodawanie produkt贸w do koszyka, s膮 teraz szczeg贸lnie monitorowane.
  • Marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych – pomimo szczeg贸艂owych wytycznych Prezesa UOKiK, w sieci wci膮偶 nietrudno natkn膮膰 si臋 na kryptoreklamy. Aktywno艣膰 Urz臋du w zakresie influencer marketingu b臋dzie wci膮偶 rosn膮c, tak aby uzyska膰 pe艂n膮 transparentno艣膰 dla u偶ytkownik贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych w zakresie wszechobecnych wsp贸艂prac komercyjnych.

Ka偶dy przedsi臋biorca dzia艂aj膮cy w obrocie B2C powinien dok艂adnie analizowa膰 swoje praktyki rynkowe pod k膮tem zgodno艣ci z aktualnymi wymogami. Dobre przygotowanie i zrozumienie tych regulacji to klucz
do unikni臋cia kar i budowania zaufania konsument贸w.

Pe艂na tre艣膰 artyku艂u
Kliknij, aby przeczyta膰.