📢 Spersonalizowane promocje, programy lojalnościowe ograniczone do zamkniętego kręgu odbiorców są wyłączone spod obowiązku informowania o najniższej cenie sprzed 30 dni. W praktyce problematyczne może okazać się jednak określenie, czy dana obniżka rzeczywiście ma charakter lojalnościowy. Niektóre przypadki (np. rabaty dla klientów zapisanych do newslettera lub z tzw. zgodą marketingową) będą wymagały z pewnością bardziej złożonej analizy.

Wytyczne Komisji Europejskiej

Art. 6a dyrektywy w sprawie podawania cen nie ma zastosowania do programów lojalnościowych dla klientów sprzedawcy, takich jak karty rabatowe lub kupony, które uprawniają konsumenta do zniżki cenowej na wszystkie produkty sprzedawcy lub na określony asortyment produktów w dłuższych nieprzerwanych okresach (np. 6 miesięcy, 1 rok) lub które umożliwiają gromadzenie punktów do wykorzystania podczas przyszłych zakupów.

Z kolei art. 6a dyrektywy w sprawie podawania cen będzie miał zastosowanie do tych obniżek, które, mimo że przedstawiane jako spersonalizowane, są w rzeczywistości oferowane/ogłaszane ogółowi konsumentów. (…) Przykładem mogą być takie kampanie jak: (…) „W ten weekend 20% zniżki na wszystko tylko dla uczestników programu lojalnościowego”.