馃搶Coraz cz臋艣ciej trolle dokonuj膮 zg艂osze艅 znak贸w towarowych u偶ywanych przez przedsi臋biorc贸w dzia艂aj膮cych na rynku.
馃搶Ich celem jest przewa偶nie wy艂udzenie pieni臋dzy od podmiot贸w uprawnionych do tych znak贸w, a nie ich u偶ywanie.

Przyk艂ad馃攷
W jednej ze spraw troll dokona艂 w kr贸tkim czasie zg艂oszenia kilkunastu r贸偶nych s艂owno-graficznych znak贸w towarowych z bran偶 tak do siebie niepodobnych jak produkcja nasion, ubra艅, piwa i napoj贸w bezalkoholowych, us艂ugi sprzeda偶y produkt贸w farmaceutycznych czy nawet sprzeda偶 ksi膮偶ek.

Wszystkie zg艂oszenia dotyczy艂y oznacze艅 u偶ywanych ju偶 przez podmioty dzia艂aj膮ce na rynku od wielu lat, a ustalenie tego faktu wymaga艂o jedynie wpisania w przegl膮darce internetowej elementu s艂ownego poszczeg贸lnych oznacze艅. Trudno w tej sytuacji podejrzewa膰, 偶e zg艂aszaj膮cy dzia艂a艂 w dobrej wierze z zamiarem u偶ywania zarejestrowanych znak贸w towarowych.

Przedsi臋biorcy dotychczas uprawnieni do znaku towarowego cz臋sto nie s膮 艣wiadomi, 偶e dosz艂o do zg艂oszenia znaku towarowego identycznego z ich logotypem, a o skutkach rejestracji dowiaduj膮 si臋 np. ze skierowanego do nich przez trolla wezwania zawieraj膮cego 偶膮danie “wykupu” znaku towarowego.

Uwaga鉂 kluczowe jest regularne monitorowanie zg艂osze艅 znak贸w towarowych, kt贸rych u偶ywa przedsi臋biorca, 偶eby w razie dzia艂a艅 trolla zd膮偶y膰 zg艂osi膰 sprzeciw lub uwagi. Przegapienie tego etapu mo偶e wi膮za膰 si臋 d艂ugotrwa艂ym i nie zawsze prostym post臋powaniem o uniewa偶nienie znaku towarowego.