馃摙 Spersonalizowane promocje, programy lojalno艣ciowe ograniczone do zamkni臋tego kr臋gu odbiorc贸w s膮 wy艂膮czone spod obowi膮zku informowania o najni偶szej cenie sprzed 30 dni. W praktyce problematyczne mo偶e okaza膰 si臋 jednak okre艣lenie, czy dana obni偶ka rzeczywi艣cie ma charakter lojalno艣ciowy. Niekt贸re przypadki (np. rabaty dla klient贸w zapisanych do newslettera lub z tzw. zgod膮 marketingow膮) b臋d膮 wymaga艂y z pewno艣ci膮 bardziej z艂o偶onej analizy.

Wytyczne Komisji Europejskiej

Art. 6a dyrektywy w sprawie podawania cen nie ma zastosowania do program贸w lojalno艣ciowych dla klient贸w sprzedawcy, takich jak karty rabatowe lub kupony, kt贸re uprawniaj膮 konsumenta do zni偶ki cenowej na wszystkie produkty sprzedawcy lub na okre艣lony asortyment produkt贸w w d艂u偶szych nieprzerwanych okresach (np. 6 miesi臋cy, 1 rok) lub kt贸re umo偶liwiaj膮 gromadzenie punkt贸w do wykorzystania podczas przysz艂ych zakup贸w.

Z kolei art. 6a dyrektywy w sprawie podawania cen b臋dzie mia艂 zastosowanie do tych obni偶ek, kt贸re, mimo 偶e przedstawiane jako spersonalizowane, s膮 w rzeczywisto艣ci oferowane/og艂aszane og贸艂owi konsument贸w. (鈥) Przyk艂adem mog膮 by膰 takie kampanie jak: (鈥) 鈥濿 ten weekend 20% zni偶ki na wszystko tylko dla uczestnik贸w programu lojalno艣ciowego鈥.